Touareg kriimuline külg - auto poleerimine - võimatu missioon.

Paar nädalat tagasi sattus meil ette kaks samast klassist pigem raskemat poleerimise projekti. Autod olid mõlemad käinud võsa vahel, kus oksad olid autod korralikult ära kriimustanud. Tegemist oli tumedat värvi autodega ning kriimud olid väga häirivalt nähtavad. Nüüd aga nendest juhtumitest natuke lähemalt …

Võimatu missioon?

Ühel auto puhul, ütles  Volkswageni omanik, et tõesti ei uskunud, et kriimud nii kergelt peale tulevad.  Autos istudes ei saa ju aru, kui tugevalt oksad vastu autot toetavad. GPS näitas parasjagu, et siit läheb tee ja proovis sõita, aga kui oli juba teele asutud, siis ei saanud enam ohutult tagasi. Ümberpööramise kohta ei olnud ja tagurdamine tundus veelgi riskantsem.

Siin mõned pildid, mis olukorras oli auto pärast võsas käimist.

 

auto poleerimine

Touareg kriimuline külg - auto poleerimine - võimatu missioon.

Autoomanik käis paaris pesulas autot näitamas ja talle öeldi, et seda ei olegi võimalik poleerida. Tuleb värvida. Samuti räägiti talle, et kriimud võivad pärast poleerimist nähtavale tagasi tulla (sellest teemast natuke lähemalt viimases peatükis).

Kui nüüd mõelda, et kindlustus nagunii maksab, siis sellest hoolimata on vast parem, kui autol säilib originaalvärv ja seda ei värvita üle mõne kriimu pärast. Põhjuseid on mitmeid. Ka auto värvimisel on omad riskid:

  1. Värvitooni erinevus värskel värvitud ja vana pinna vahel.
  2. Värvkatte profiilid on erinevad ja see jääb silma.
  3. Värvikollid jäävad näha ja need juhivad tähelepanu “avariilisusele”.

Lisaks on  suhteliselt kindlasti värvi paksuse järgi võimalik tõendada, et tegemist on enamasti üle värvitud autoga. Ekssiis selgita tulevikus potentsiaalsele ostjale, et auto on üle värvitud vaid kriimude pärast ja see ei ole raskes avariis osalenud. Niisiis, originaalvärv on teatud mõttes oluline ka auto väärtuse säilimisel.

Selge see, et ka poleerimisel on omad riskid, aga sellisel juhul värvime auto detaili, kui realiseerub poleerimise risk. Mitte enne. Usun, et nii on odavam ja mõistlikum.

 

Väärtus ka kindlustusseltsile.

Volkswageni puhul oli tegemist kaskokindlustuse juhtumiga, kus aitasime kindlustusel kokku hoida ca paar tuhat eurot. Hinnanguliselt oleks läinud kõigi kahjustatud detailide üle värvimine maksma 2500 eurot. Selline põhjalik poleerimine maksis aga 500€. Võit missugune.

 

Maastikusuutliku sõiduki sihtotstarbeline kasutamine.

Teine juhtum oli aga, kus autoomaniks oma sõnul kasutas autot sihtotstarbeliselt, st sõitis maasturiga maastikul ja metsas. See aga kriipis tolmuse auto ära. Pikapeale läks auto üsna koledaks. Muidu ilus musta värvi auto. Aga triibuline. Mingil hetkel tekkis aga autoomanikul tunne, et auto võiks ikka ilus välja näha. Nii tulimegi mängu meie. Tegime auto jälle ilusaks. Alljärgnevad pildid iseloomustavad kõnealust autot.

 

Auto poleerimine Ford esitiib

Ford tagatiib poleerimata

ford uks poleerimata

Ka “sihtotstarbelise” Fordi saime ilusaks tagasi. Kriimud saime kenasti kätte ning kaasa anname ikka ka sillerduse garantii.

Ford üldplaan auto poleerimine

 

Poleerida saab nii, et kriimud ei tule hiljem tagasi ja sillerdused ei tule nähtavale.

Korrektne auto poleerimine tähendab muidugi seda, et hirmujuttudel, et oi-oi, kriimud tulevad hiljem nähtavale tagasi, ei ole alust. Korrektse poleerimise puhul on oluline, et enne igat järgmisse poleerimise etappi minekut, tuleb pind puhastada spetsiaalse ainega, mis eemaldab kõik vahataolised täiteained. Neid täitvaid aineid sisaldavad põhimõtteliselt kõik poleerimise pastad (hoolimata sellest et pakile on kirjutatud “Contains NO fillers, waxes or silicone”. Niisiis, kui ei kontrolli olukorda ja teed tööd kiiruga, siis võib tõesti juhtuda, et “peitu läinud” kriimud tulevad uuesti nähtavale. Sama juhtub ka poleerimise rõngakujuliste jälgedega. Tõsi, teinekord on võimalik poleerimise jäljed ajutiselt ära peita vahaga või kui ei puhasta pinda ära. Siis võib juhtuda, et pärast poleerimist on auto kliendile üle andmisel väga ilus, aga paari nädala kuni paari kuu jooksul tulevad kriimud või poleerimise rõngad uuesti nähtavale.

 

Ma-Fra Sherlock

 

Ma-Fra Sherlock on täpselt selline toode, mis eemaldab värvipinnalt kõik täiteained. Enne, kui see toode tuli turule, olime ka meie päris hädas. Tavalised silikooni eemaldajad ei puhastanud poleeritud pinda nii hästi ära, kui seda teeb Sherlock. Varem ikka juhtus (õnneks mitte sageli), et  mõni poleeritud auto osa hakkas hiljem päikese käes virvendama. Enam meil seda muret ei ole. Kui oleme pinna puhastanud ja tulemuse kontrollinud, oleme ka 100% kindlad, et selliseid tagasilööke ei tule.

Kui ka sina sattusid autoga võssa või vajab auto muudel põhjustel poleerimist, siis mugav on teha auto poleerimise hinnapäring siit.