Käin sipsti ära – Frankfurt Automechanika 2018

Seth Glauberman - Malco
Dokumentideta võõras linnas.

No päris nii ei olnud õnneks. Pigem oli see, et reisidokumendid olid aegunud ja ei oleks saanudki messile sõita. Aga siinkohal julgeksin küll kiita Eesti IT süsteeme ja muidu teeninduse kiirust. Kõik on võimalik ette planeerida-broneerida. Niisiis broneerisin passi taotluse aja, väljastamise aja ja sisuliselt 3 päevaga oli asi korras. Muide, tegelikult tuli juba järgmisel päeval PPA-st teade, et pass on valmis ja et võin järgi minna. Kõik toimis nagu kellavärk. Bussiga Tallinnasse, taksoga PPA teenindusse Lasnamäel, lõin sisse oma broneeringu numbri, sain passi kätte, taksoga lennujaama ja nägemist, Eesti.

 

Ah, käin sipsti ära. Ha-ha-ha.

Otsus tuli väga viimasel hetkel, aga nüüd võin öelda, et vale see kindlasti ei olnud. Plaanisin minna üheks messipäevaks. Esimesed muljed olid sellised, et kohe ei hoomanud ürituse mõõtmeid. Väikelinna poisina mõtlesin algselt, et tutvun rahulikult kõigega. Põhimõttel – ära sori, võta järjest. Nii hakkasingi pihta. Võtsin suvalise halli ette ja hakkasin jalutama. 10 minutiga sai selgeks, et kuna väljapanekud hakkasid kohe korduma tuleb hall läbida süsteemselt, nagu trips-traps-trulli joonistades. Muidu lihtsalt eksin ära.

Panoraamfoto annab aimu ühest hallist. Astud uksest sisse, vaatad otse –  lõppu ei näe. Vaatad vasakule – lõppu ei näe. Vaatada paremale – lõppu ei näe. Ja selliseid halle oli kokku 12.

 

Ok. Järgmine etapp oli see, et plaanisin käia vahekäigud paralleelsed järjest läbi. Isegi siis jäi vahepeal mulje, et äkki ma kordan ennast ikkagi. Nii, okey. Nüüd sai siis süsteemselt läbitud 1 hall. Kulus 1 tund. Põhimõtteliselt pikemalt ühegi boxi peatumata. Siis teine hall. Veel üks tund läinud. Ja seda ikkagi lihtsalt läbi kõindides. Sain aru, et nii ei jõua ma kuigi kaugele. Tuleb kiirelt prioriteedid paika panna ja külastada eelkõige neid kohti, mille pärast ma kohale üldse tulin.

 

Autopesu temaatika juurde.

Otsisin üles, autopesu teemalise halli ja läksin kohale. Esimesena sattusin suhtlema italianodega MA-FRAst. Mõtlesin, et kiusan neid natuke. Esitasin küsimusi. No põhimõtteliselt neid küsimusi, mida küsivad minu käest tavaliselt kliendid. Kaua keraamika kestab, kas “mull = kaitse” auto peal, miks läheb ikkagi putuka laik ja linnu sitt lõpuks laki sisse? Mis on selle auto vahatamise ja keraamilise kaitse mõte jne jne. Tähtsa jutu juures ütlesin, et palun nüüd otse sõnum kaamerasse ka. Olge kenad ja rääkige otse minu klientidele, muidu nad veel arvavad, et ma mõtlen neid asju ise välja. Nii ok. Intervjuu tuli pigem lühike, aga muidu jutustasime nendega päris pikalt. Ja lõpuks tirisin kaamera ette ka kõige-kõige tähtsama nina – Ma-Fra tegevjuhi  Marco. Ka tema oli lahkelt nõus edastama tervitused ja üldised soovitused autoomanikele põhjamaadest. Olgem ausad, selliste suurte tootjate jaoks ei ole Tartu suurune linn, kus mina toimetan, turu suuruse mõistes isegi mitte moskiito pinina väärline. Aga sellest hoolimata, võeti mind kenasti vastu ja räägiti nagu võrdne võrdsega.

Meil Eestis (Soomes, Rootsis ka) on põhimõtteliselt auto jaoks kõige halvem koht üldse, kus olla … Vaata videost lähemalt.

 

Nüüd räägib Fabio Maf-Ra otsene selgitus keraamikale ja paar nn. müüdimurdmist. Need asjad on meile muidugi ammu teada. Aga noh, otse allikast on ikka hea saada kinnitust, et olen õigel teel.

Ühtlasi anti mulle vihjeid, et välja on tulemas juba uus versioon Ma-Fra keraamilisest kaitses. Kui võrrelda, edasiminekut eelmise põlvkonna ja praeguse STC versioonil, millel oli ikka väga suur arenguhüpe, siis ootan lausa põnevusega, mida suudab peagi turule tulev uus versioon. Märgime ära, et MA-FRA ei ole just pisikene tehas ja toimetab juba aastast 1965.

 

Jaapanlased.

Teise peatuse tegin jaapanlaste juures (pea 25 aastat toimetanud tehas). Ajasin ka nendega juttu. Sain lõpuks ka näost-näkku suhelda inimestega, kellega olen  suhelnud vaid meili teel. 

Kõik teevad asjalikku nägu. Ma teen ka.

 

 

Ameeriklased.

Viimane pikem peatus (kindlasti mitte kehvem, oli Presta ja Malco boxis). Olen Presta ja Malco tooteid kasutanud ja väikestviisi edasi müünud juba pea 10 aastat. Jällegi on väga tore küsida ja arutada asju otse allikaga. Ma ei taha kuidagi väita, et meie maaletooja poolt mingit infot kätte ei saa. Siiski on see tore kogemus vahepeal suhelda tootjaga otse.

Ameeriklaste taustast.  Malco Products Inc. on asutatud 1953 aastal ja on tänaseni ühe pere omanduses ning juhtimise all. See näitab tublit järjepidevust.

Siin on ka üks video, kus Seth Glauberman (Malco tehase asepresident) räägib, kas keraamiline kaitse muudab auto ka kuulikindlaks. Paljud ju enam-vähem nii arvavad :).

Seth’i jutust võiks välja tuua ka seda, et inimesed ikka otsivad tugevat kaitset autole. Sageli unustatakse aga ära, et ka aluspind on oluline. Näiteks kui panna autole peale H9 tugevusega keraamika aga auto lakk on ebakvaliteetne (näiteks tugevusega H3), siis pärast auto pinna kaitsmist ei ole pinna tugevus mitte H9 vaid umbes H3,5-H5. Siit võime järeldada, et keraamika annab kõikidele autodele juurde kaitset ja tugevust aga ootustega peaks olema siiski realistlik.

 

Kokkuvõte.

Võtan olulise kokku. Autoomanikud ei tohiks lasta ennast lollitada ainult H9 tugevust ülemäära rõhutavate auto pinnakaitsete tugevuse tootjatel (kellel kogemust on heal juhul paar aastat). Ma toon näite. See on umbes sama, kui naisterahvale müüa ükskõik mida, rõhutades pakil suurelt ja igast küljest “… ja aitab ka kaalu langetada…”. Tegelikult on see väike osa kogu teemast. Üks tablett ei tee kedagi kohe sportlaseks või kõhnaks, kui te muidu toitumist üldse ei jälgi. Samuti ei tee ükski keraamika (ükskõik kui suurelt või kui palju H-sid sinna on kirjutatud) teie autot ei kuuli ega kriimu kindlaks. Nagu Seth (Malco) ütles, ainult Superman on kuulikindel.

 

No ja lõpuks, kui lennuki peale sõitsin, aretas taksojuht juttu, et mis ma siin tegin ja kas kõik läks hästi. Selgitasin, et suhtlesin enda jaoks oluliste tootjatega Jaapanist, Itaaliast ja USAst. Ta küsis, et kas ma siis sakslastega ei ajanudki mingisugust asja (oleme ju Saksamaal ikkagi)? Hmhh …  kukkus nii välja jah. 🙂

 

Marko Luhamaa
omanik ja juhataja - Tasku Autopesula
Tegelenud autopesulatega aastast 2006. Endine tippsportlane (raskekaalu maailmameister karates). Tegelnud autokeemia edasimüümisega alates 2008. Tasku Autopesula omanik alates 2016 märts. Alati kõrgete eesmärkidega.
Marko Luhamaa on EmailMarko Luhamaa on FacebookMarko Luhamaa on GoogleMarko Luhamaa on Linkedin