Talv on juba varsti kohal ning autode vahatamine on täies hoos. Siiski aina rohkem autoomanikke valib vahatamise asemel kestvama ja ka füüsiliselt kõvema kaitse. On see siis vedelklaas või keraamiline kaitse.  Vaata, milliste automarkide ja mudelite omanikud eelistavad vedelklaasi või keraamilist kaitset enim. Tänaseks on (okt 2018) oleme paigaldanud ligi 100 keraamilist kaitset. 

Kui te arvate, et selline korralik kaitse on ainult S klassi mersude rida, siis te eksite. Allpool on näha, millised automargid ja mudelid on meil oktoobrikuus enim vedelklaasiga kaitstud.

 

Siin on autode nimekiri, kes on saanud hiljuti (suvi-sügis 2018) meilt Tasku Autopesulas Ma-Fra STC keraamilise kaitse. Eks otsusta ise, kas see on ainult mersude teema või mitte.

Jaguar F-Pace
BMW 5
Chevrolet Camaro
Honda Civic
Skoda Superb
Seat Cupra
Opel Tigra
Jeep Cherokee
Opel Astra
Mercedes-Benz ML
Toyota Avensis
Audi Q7
Bentley Azure / Continental
Jeep Grand Cherokee
Volvo XC60
Skoda Octavia
Porsche Cayenne
Volkswagen Amarok
Lexus NX
Audi Q3
BMW X1
Skoda Octavia
Mercedes-Benz GL
Mazda 3
Mercedes-Benz S
BMW 5
Skoda Superb
Audi RS5
Toyota RAV4
Hyundai Tucson
Volvo XC60
BMW 5
Nissan Qashqai
Toyota Corolla Verso
Toyota Avensis
Volkswagen Golf
Volkswagen Touareg
Ford Mondeo
Lancia VOYAGER
Ford S-Max
Skoda Superb
Volvo XC70
Subaru Forester
BMW X5
Jeep Cherokee
BMW 7
Mazda 3
Subaru WRX STI
Audi A7

Kui nüüd võtta kokku automarkide kaupa, siis oleks järjestus selline:

BMW 5
Skoda 5
Audi 4
Toyota 4
Jeep 3
Volkswagen 3
Volvo 3
Ford 2
Mercedes 1
Mazda 1
Porche 1
Bentley 1
Lexus 1
Seat 1
Nissan 1
Lancia 1
Hyndai 1
Jaguar 1
Subaru 1

Kokkuvõttes võib öelda, et korra või kaks on üheaegselt kuiva ruumi sattunud korraga ligi 1000 kw jagu autosid (ikka 2 autot, mitte üks 🙂 ). Siiski näitab üldpilt statistikast seda, et keraamiline kaitse ei ole vaid mersude või muude kallite autode lõbu. Nagu näha, on päris suure hulga autode saeas vaid üks Mercedes-Benz.

Siit järeldub, et korraliku 2 aastase kaitse kasuksotsustavad täiesti tavaliste autode omanikud. Küsimus on pigem selles, kas ta hoolib oma autost või kas ta plaanib autot 2-3 aastat veel endal pidada.

 

Võrdlusena on siin kirjas autod ka autod, mis on saanud vedelklaasist kaitse meil oktoobris  2017.

Volkswagen Transporter
Škoda Fabia
Ford Fiesta
Ford Focus
Opel Astra
BMW 5
Mazda 6
Mercedes GLE
Jeep Grand Cherokee
Volvo XC90
Rover Landrover Discovery
Mercedes CLS
Rover Landrover Discovery
Jaguar S-type
Volkswagen Tourareg
Škoda Octavia
Subaru Forester
Volkswagen Passat
Mercedes V klass
Opel Mokka
BMW X6
Škoda Superb
Mercedes G

Niisiis, kokku jagunesid  vedelklaasiga automargid järgnevalt:

Mercedes 4
Škoda 3
BMW 2
Opel 2
Volkswagen 2
Ford 2
Rover 2
Jeep 1
Subaru 1
Volvo 1

Auto vahatamise ja vedelklaasist kaitse paigaldamiste osakaal oktoobris 2017.

Teostatud ja planeeritud vahatamisi kokku on oktoobris 15 (Nano Banana+Nano Blueberry+Best Wax). Pikaajalisi  Nano-Fil vedelklaasist kaitsetöötlusi on meil oktoobris  26. See on ka esimene kalendrikuu, kui vedelklaasi töötluste osakaal ületab püsivahatamisi. Näha on, et juba paljud eelistavad kvaliteetsemat ja pikaajalisemat värvikaitset. Käesoleval 2018. aastal see trend jätkub. Isegi ilma kampaaniata, nagu tegime 2017 oktoobris, on meil keraamilise kaitse osakaal suurem kui vahatamistel. 

Katsun kirjeldada kliente, kes on lasknud meie juures oma autole paigaldada vedelklaasi või keraamilise kaitse.

Olen nende inimestega kõigiga (no 95% nendest) personaalselt kokku puutunud ja suhelnud. On ju mõistetav, et nii kallis teenus vajab veidi rohkem tutvustamist ja selgitamist. See ei ole nagu tavaline kiire autopesu – kui läks midagi viltu või sai kogemata tellitud vale teenus, siis teeme järgmisel nädalal uuesti. Pole hullu. On loomulik, et keraamilise kaitse puhul kalkuleerivad inimesed põhjalikumalt ning otsus ei tule üleöö.

Kui vaatate eelnevat autode nimekirja, siis on näha, et ei joonistu välja levinud arusaam, et vedelklaasis või keraamiline kaitse on vaid ekslusiivsetele autodele. Meie juures kõvakatte saanud autode hulgast pooled on tavalised nn keskklassi autod. Minu järeldus on selline, et kõvakatte on lasknud panna autoomanikud, kes hoolivad oma autost. 99% juhtudest on autod ka väga hästi hoitud olnud.

Paistab, et keraamiline kaitse on hea valik nendele autoomanikele, kes hoolivad oma autost ja kellel on plaanis seda autot pidada vähemalt 2-3 aastat. Näha on ka seda, et autost hoolivad nii eraisikud kui ka ettevõtjad.

Eelmainitud autodest on vaid paar tükki sellised, mida võiks liigitada päris uute autode hulka (sõitnud alla 10 000 km). Kui me vaatame kõvakatte saanud autosid, siis enamus on 1-6 aastat vanad autod. Oleme pannud ka 10 aastat vanadele autodele keraamilise kaitse.

Tegelikult olen aru saanud, et enamasti ei olegi küsimus selles, kui vana auto on. Pigem on küsimus selles, kui kaua keegi planeerib olemasoleva autoga veel sõita ja kas ta ka hoolib sellest, et auto ka paari aasta pärast jätkuvalt hea väljanäeks. Selle koha pealt olen jõudnud klientidega ühisele arusaamisele: kui autoomanik on võtnud plaaniks pidada autot veel vähemalt 2-3 aastat, siis on vahatamise asemel keraamiline kaitse vägagi mõistlik valik.